Krampnitzee

För ett tag sedan åkte jag och Malin till Kramnpnizee, som är ett gammalt milletär komplex med ett trettital gigantiska tomma hus. En del utav byggnaderna var helt fantastiska! Om du är i berlin i mer än en vecka så tycker jag helt klart att du ska åka hit!

Eftersom jag redan fått en del frågor om hur man tar sig dit så tänkte jag skriva en liten beskrivning. Ta U7 till sluthållplatsen, Rathaus Spandau, sedan buss 638/639 mot S Potsdam Hbf och hoppa av efter ca 40 min vid Krampnitzee, sedan ligger området precis invid busshållplatsen! Då är det bara att gå längs med  muren tills du hittar en öppning! Lätt som en plätt.
Helt fantastisk gymnastiksal!
Vi hittade massa spännande kartor överallt

Sen var dags att börja fota klänningar
och gå igenom läskiga korridorer
oendlig många rumm
och ännu mer klänningar att fota!














Det tog verkeligen aldrig slut!


Alla bilder är tagna utav Malin Nordblom.
/Jenny

Kommentarer
Postat av: Jenny

Gillade verkligen basketbilden!

2011-08-16 @ 17:08:30
Postat av: Emma

Så fantastiska miljöer! Och lite spöklika. Jag älskar bilden från korridoren och den näst sista. Magiskt.



/ Emma

2011-08-16 @ 19:14:00
URL: http://bananaman.webblogg.se/
Postat av: hannah

these are pretty incredible. what a building!

2011-08-22 @ 06:41:30
URL: http://heartcityvintage.blogspot.com
Postat av: Anonym

så otroligt ballt!

2011-10-19 @ 00:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0