Fuck the swedes sneakers

I helgen dansade jag på ett Svenne-hak. Alla svennar hade smutsiga fula sneakers som skitade ner mina skor fullständigt.

Alldeles nya, såg ut som jag hade använt dem i ett år när jag kom hem. Får skylla mig själv, inte något vidare med ljust skinn på vintern. Skall köpa ett par vita Converse som jag kan ha på konserter och utgångar där det går vilt till.


Men det känns hårt att se dem lätt förstörda, ungefär som när ens favoritleksak gick sönder som liten. Som när en stor jävla traktor körde över min leksakstraktor. Eller som när någon snorunge som hette Freddie på mitt dagis spolade ner min favoritnalle.

Jag gav sedan igen med ett par nerspolningar av alla nallar ungen hade med sig under resten av dagisperioden. Jag fick på så sätt tillbaka en viss del av min nalle eller iaf visade jag den min respekt genom att hämnas på dess förgörare, varje gång den stackaren lipade efter sin nya nalle. Tillslut förbjöds att barnen hade med sina egna nallar till dagiset.


Nu är då frågan hur jag skall ge igen på svennarna som inte kan trampa rätt med sina smutsiga sneakers?
Jag skulle kunna köpa ett par enorma kängor typ DR Martins och trampa tillbaka hårt som fan. Så att även deras sneakers blir förstörda. Problemet är väl att de inte lär bry sig ett skit om de har en fläck här och där..

Har ägnat kvällen åt att försöka rädda det som räddas kan av mina söndertrampade skor. Jag lyckades helt okey efter en timmes polering. Nu skiner de rätt bra. Ser ut som jag använt dem under hösten och det får väl kompensera att jag bara låtit dem stå i garderoben och damma hela tiden, nu är det ungefär som om de har blivit använda varje dag istället. Kanske är slitningen till och med snygg.


image143
Ätbara bär jag lovar.


Kommentarer
Postat av: sandra

folk som trampar på en skor ligger på min topp tio lista av oerhört jobbiga saker.

2007-12-22 @ 12:51:03
URL: http://niotillfem.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0