När månen skakar




Funderade lite på hur det skulle vara att vara tiggare. Gick runt i sthm runt 6 tiden i måndags, en tiggare länsade plånboken på en liten tjej, sen frågade han mig och jag gav honom 8 spänn typ.

Undrar hur mkt man skulle kunna få ihop på en timme? Ser man någorlunda okey ut t.ex. om jag själv skulle spökat ut mig men ändå sett fräsch ut supit lite och gått ut och aktivt tiggt, tror man skulle kunna dra in uppåt 300 kr i timmen och man står på rätt ställe. Blir man riktigt grym på det t.ex. tiggeri på rätt sätt, borde vara lite som att sälja, ja då tror jag man kan dra in som fan på det. Vore rätt coolt på nått sätt men frågan om man kan med asså.

Traditionella tiggare är riktigt "needy" ”-snälla kan jag få pengar jag är hemlös?!” det skjuter människor ifrån sig. Tror det vore bättre att köra typ så här:

" Tja! Jag behöver en tjuga, har du nått eller?"

Lite kaxigt och rakt på sak, tror till och med folket skulle se upp till en.

 

Jag har faktiskt tiggt en gång i London när hade hamnat på en efterfest 4 mil utanför stan och blivit av med mina pengar och var tvungen att komma hem. Det var en rätt absurd känsla men på en halvtimma hade jag fått ihop en 50 lapp, då skall det tilläggas att jag verkligen tiggde utan stake och var skit nervös över det hela, skulle man göra det utan någon som helst skam jadå skulle man lätt kunna casha in asså..

 

hmm.

/Martin


Kommentarer
Postat av: Maria

jaa ska fan ut och tigga nu på direkten!

2009-12-09 @ 15:56:31
Postat av: rosetter

oj vad jag blir peppad på att dra ut på äventyr när jag läser här!

2009-12-09 @ 16:47:01
URL: http://rosett.devote.se
Postat av: mie

dust

2009-12-09 @ 19:05:15
Postat av: MALIN

testa och skriv en uppföljare!

2009-12-13 @ 15:33:05
URL: http://tastebyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0