Välkommen hem till mig

Mitt hus har ett namn, Lejonborg. När jag och Martin var små brukade vi stå på gatan och skryta om vårt coola namn på vårt coola oranga hus. För det var inget annat barn i kvateret som bodde i ett orangt hus som hette lejonborg. En pojke som hette Viljam bodde en bit bort, han ville inte vara sämre han så han kom på ett namn till sitt hus med. Elefantborg. Jag försökte förklara för honnom att det spelar ingen roll vad han döper huset till för lejon äter allt. Speciellt elefenter. Dessutom var han en rikttig hermis. Och han stal mina grodyngel som bodde på baksidan.

Så ja. För er som inte varit hemma hos mig eller bara glömt av hur det ser ut får ni er en väldigt liten titt på mitt rum.


Jag har håkan i taket, precis ovanför min säng.  När jag inte kan sova brukar jag fantisera om Håkan och hans ungdom. Och om Lena. Min svenska lärare Karin hängde med håkan och henrik när hon var liten. De gick i samma klass och hon brukade vara med när de repade. Jag ställde tusen fågor om håkan och hendrik och hon svarade som om dom aldrig varit någonting.



Sen har jag en balkong med och ovanför balkondörren sitter den här tavlan. Det är nog världens finaste tavla. Jag och Julia har målat den en gång för länge sedan. Den doftar citronte och drömmar. Den är helt enkelt urfin!



På mitt skrivbord står den här, ett litet titt in skåp med majblommor i. Jag har fått en del utav morfar, resten har jag köppt på olika loppmarknader när vi varit ute och kört med bilen. De är färgglade och fina.



Ovanför mitt skrivbord hänger en bild på martin. En väldigt rolig bild. Martin är verkligen bäst i hela världen.



Och nu skulle ni få se något fint. Min bruna gamla byrålåda. Där står en klipp bok jag gjort. På ena uppslaget har vi pojkarna från min önskelista (sak jag gjorde här på olfa för 100 år sen) franska Vouge med pete i (naken) och boken sandra gjort. En beatels bok och lite acne tidningar. Tjusigt värre.

När jag fyllde 17 fick jag en Sgt peppers lonly harts club band box. Där förvarar jag hemliheter. Den är hemskt fin den med. Åhh vad jag minns min 17 års dag. Vi var på Jazz klubb. Alla var så snälla mot mig. Sen gick jag genom slottsskogen själv. Mörkrädd. Tittade på skräckfilm och åt födelsedags choklad. Jag fick välja musik. Trodde jag slulle dö den natten.

Där står även en parfym, jag har aldrig använt det men flaskan är fin. Fick den av kusinen när jag fyllde år. Och så sticker lilla bambi fram. Hon är fin, med kanske världens största blåa bambi ögon.



I gaderoben har jag 100 färgglada tidnings klipp och ett fint brev. Några dikter och en fin målning. Men det får ni komma hit och titta på.

(Notera min grymma gula prickig-korv tapet, nice one)

Kram / J

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Notera min grymma gula prickig-korv tapet, nice one" hahah! ja den var snygg!

2008-11-10 @ 16:14:43
Postat av: Anonym

roligt inlägg, mer sånt! kan man inte få se din gaderob? vore kul!

2008-11-10 @ 16:30:33
Postat av: Anonym

Vill ha den där vouge tidningen! NUNUNU

2008-11-10 @ 20:23:18
Postat av: Elena

Ja Jenny,

det var jätte fint.

Verkligen!

2008-11-11 @ 10:45:37
URL: http://www.hejpadighenrik.papper.fi
Postat av: Elena

Speciellt Håkan då.

2008-11-11 @ 10:46:06
URL: http://www.hejpadighenrik.papper.fi
Postat av: Calle

Särskrivning.

2008-11-11 @ 16:27:00
Postat av: torun

jag vill se din garderob ja ja!

2008-11-16 @ 14:55:46
URL: http://tokun.blogg.se/
Postat av: Ann

Men...är du inte 17? Det låter som att din 17-årsdag inträffade för väääldigt längesedan?

2008-11-17 @ 13:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0