Solen sken inatt

Solen sken inatt. Jag vaknade upp i Örgryte, gick ut på gatorna och insåg hur vackra dom var. Allt såg annorlunda ut. Jag frågade om vilken buss jag skulle ta och folk var trevliga som i NYC. Jag gick ner mot staden, såg allt ifrån en annan vinkel, det var som att jag vaknade upp ifrån en lång sömn, och såg allt som jag inte brukade se. Jag möttes av en söt flicka som kom cyklandes, hon log mot mig.

Jag möttes utav fler vackra flickor på tåget, för att inte tala om på Kungsbackas station som brukar kantas utav rökandes nyss myndiga tjejer ifrån förorten. Jag satte mig på bussen, såg Onsala.

Kom plötsligt på hur vackert det gråa havet var, hur fint folk pratade runt omkring mig. Jag såg fler vackra flickor, dom log mot mig. Jag hörde ett par prata engelska, jag ville också göra det. Bakom mig satt en mor som skrattade och pratade hur högt som helst i telefon, jag kunde inte komma på om jag ogillade henne eller gillade henne.

Jag såg en tjej som inte brukar vara vacker, hon hade köpt en second hand väska, den var rätt snygg den med, hon blev vacker.

Jag gick av, jag såg ett hus som jag gått förbi 1000 ggr utan att lägga märke till, jag tänkte "vad fint det är"

Jag såg en ung mamma hämta posten, jag tänkte att hon var lika bra klädd som NYC bor, tänkte att hon var snygg, undra om hon är ensam.

image260

image261


Kommentarer
Postat av: Piir

Olfa, do you have any plans regarding your education?

2008-03-07 @ 23:34:27
Postat av: olfa

Im into media and all things there, fashion is nice to. I´ve been thinikng of writing books, but well thats isn´t really a plan. Actually i don´t know at all what to do, i guess i go to London for a year or two and then come back here then i know that to do.
have it!

2008-03-07 @ 23:57:30
Postat av: ?

vad hade du tagit?

2008-03-09 @ 15:31:49
Postat av: astrid

ojoj, så många vackra flickor du stötte på! var det inte du som sagt att de brunnit upp hela bunten? skönt med härliga dagar. ta hand om dej.

2008-03-09 @ 17:22:05
Postat av: flickan

Jag skulle vilja möta sådär många vackra pojkar en dag, för just nu känns det ju som att d o m brunnit upp. Härliga härliga bilder.

2008-03-09 @ 20:40:30
Postat av: Julia

Martin har du brist på kärlek?

2008-03-11 @ 00:16:42
Postat av: karin

men vilket skämt!

2008-03-11 @ 09:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0