Panic at the streets

Offentligt snusk. Klarar det inte längre. Varför skall folk som råkar vara kära hela tiden hålla på och hångla och åla sig överdrivet mycket offentligt? Ser detta varje dag i min skola, samma par som sitter helt öppet i cafeterian och inte ens yttrar ett ord till varandra, de bara sitter där med sina sminkade läppar och finniga fejs och hånglar sönder varandra mitt bland civiliserat folk. Vad är grejen?

Någon romantikknarkande tvåsamhetsanhängare skulle väl invända med att de måste få visa sin kärlek, skall de låtsas som den inte existerar offentligt?

Ja, de skall de! Bara för att man är kär i någon måste man inte sitta och hångla som någon filmstjärna helt öppet i cafeterior och korridorer. Det kan nästan ses som ett tecken på osäkerhet att inte kunna låta bli, som om man var tvungen att ständigt bekräfta att det är ett kärleksfullt och passionerat förhållande man befinner sig i.


Men varför är det äckligt då? 1)För att folk som hånglar offentligt aldrig är snygga, 2) Dessa sexuella akter kommer inte i närheten utav de estetiskt tilltalande vi får se på filmer när Cameron Diaz eller någon liknande lägger benen över någon söt tonårspojke, någon njutning överförs verkligen inte till betraktaren.


Man kan väl lägga sig i sängen hemma och samla liggsår istället. Rulla runt och förstöra hyn efter timmar av hångel. Inte skall jag behöva se feta Bert och Stina sitta och stöna och smeka låren mot varandra när jag avnjuter en negerboll eller kaffe och försöker koncentrera mig på vettigt skolarbete eller någon intressant diskussion.

Det finns just nu ett par på min skola som är extra noga med att visa sin kärlek för resten utav folket. Båda två har  grått hår(i stort sett) spike/hockyfrilla, och tjejen är lönnfett med ihåliga ögon, och det gör inte saken bättre att killen kör på Goosejacka. Jag trodde jag skulle slippa se detta offentliga snuskeri efter att skolans nr 1 hånglare gick ut förra året och lämnade hans lilla Pärnbert ifred, men ack den nya generationen är än värre.

Skall gå fram och be dem sluta nästa gång, eller åtminstone gå in på toaletten trots att folk kissar i handfaten.

image80
När man kommer hem sent en kväll kan det vara kul att fota sig själv


Kommentarer
Postat av: karin

det är verkligen sant att det är bara fula som hånglar offentligt.
kanske är det en bekräftelse för dom att visa för oss snygga, som inte har en partner för tillfället, att de har en partner och inte vi?

den enda gången det är okej att hångla med någon offentligt är på fyllan.

2007-12-05 @ 20:25:00
URL: http://karinviskar.blogg.se
Postat av: blääää

jag spyr!

2007-12-05 @ 22:25:56
Postat av: sara

det är okej när man är 14,15. sedan är det inte okej längre.
men klart man måste få hångla ibland, bland folk. men man kan välja sina platser och sköta det något så när.

2007-12-05 @ 23:55:12
Postat av: debbie

det där var mycket kloka ord får jag säga. man äcklas.

2007-12-06 @ 00:15:40
Postat av: Shanice

Du tog orden direkt ur min mun!

2007-12-06 @ 15:50:36
Postat av: Shanice

Du tog orden direkt ur min mun!

2007-12-06 @ 15:57:40
Postat av: syl

jag måste hålla med.
och de flesta hånglar inte bara,
det är ett mildare förspel som pågår rätt framför ögonen på oss.
uttrycket "get a room!" har plötsligt fått en helt ny innebörd.

2007-12-08 @ 00:30:38
URL: http://syl.blogg.se
Postat av: anna

hahaha sooo true. men tro mig jag och en kompis fick se nått så äckligt för sådär 2 år sedan att jag fortfarnde får uppstötningar och rodnande kinder bara jag tänker på det.

2007-12-09 @ 21:32:44
URL: http://gothenburgdarling.se
Postat av: Hanna

Ojdå! känner mig träffad där! Ledsen att ha besvärat dig:p förresten stavas det pernbert!

2008-02-04 @ 22:37:30
URL: http://www.hann4.blogspot.com/
Postat av: O

Jag vill döda alla som rör varandra offentligt.
Då menar jag inte bara de som hånglar, utan även ifall de håller varandra i handen eller ens kollar på varanda. Så äckligt är det att visa sin kärlek till den man älskar offentligt!

Vidare vill jag spy i ansiktet på alla som inte kan stava.

Också är min personliga åsikt att det definitivt inte är ett tecken på osäkerhet att "inte kunna låta bli", utan däremot ett tecken på säkerhet. Att kunna uttrycka sina känslor fysiskt på allmän plats är det inte alla som vågar. Jag ser det istället som ett tecken på osäkerhet hos er som förbannar en öppen handling av ömhet. En osäkerhet som inte försvinner förrens ni själva är i "de fula fridsstörarnas sits". Föregå då med bra exempel och rör för helvete inte varandra offentligt!

2008-02-05 @ 00:16:20
Postat av: olfa tilll o

ojförlåtjagglömdetryckapåmellanslagkanduvaragodattförlåtamig?kanskekandutillochmedbliminalldelesegnakorrekturläsare?Jagsaknarjufaktisktensådan,kanduinteblidetåtmigsnälladukanfåettlivsomtack!

2008-02-05 @ 00:55:36
Postat av: O

Ja, nu var inte fokus på att du stavar kass iofs, men okej.

2008-02-05 @ 02:23:38
Postat av: Jonas

Pinsam läsning, Skärpning grabben!!

2008-02-05 @ 08:42:36
Postat av: A

Alltså ursäkta, men vad har du med saken att göra?
Ingen tvingar dig att titta. Om deras kyssar är mer intressanta än ditt kaffe är det väl ditt problem?
Jag tycker det låter som avundsjuka snarare än något annat. Att inte få lov att visa sin kärlek endast för att du sitter på en stol i närheten är ju absurdt.

Att skriva ut namn är ju en ytterligare en sak.
Det är lågt, och helt meningslöst.

2008-02-05 @ 15:39:32
Postat av: Glitteringly

Tråkigt att man är så missunsam att man inte kan låta andra hångla ifred. Hur störande kan det vara egentligen? Det är ju bara att titta åt ett annat håll.

För övrigt tycker jag att Pernbert är jättesöt, och att det är lågt av dig att hänga ut oskyldiga så.

2008-02-05 @ 15:41:59
URL: http://glitteringly.blogspot.com
Postat av: biotch

Intressant att du använder Cameron Diaz som exempel på estetisk kärlek, kasta ett öga på den här bilden: http://i.timeinc.net/who/photos/diaz_cameron_acne.jpg
Så om man har perfekt hy , är det ok att kramas offentligt?

2008-02-05 @ 16:59:57
Postat av: olfa

kom inte på nån annan kändis än Diaz kan inte så många lixom. Btw var detta en anonym blogg för ett halvårsen inte mitt fel att jag har tre hundra besökare. Vidare lönar sig detta inlägg, jag tackar hanna för länkningen samt ytterligare 20 besökare. Dessa inlägg säljer..

2008-02-06 @ 01:21:20
Postat av: hanna

jag bjuder på den!

2008-02-06 @ 17:15:24
Postat av: biotch

hair böjs inte som hairs i plural. duh

2008-02-10 @ 00:27:32
Postat av: Liss

du skulle nog behöva en fet flickvän verkar de som grabben! ;)

2008-02-15 @ 15:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0