Överreklamerat inflytande

Idag fick jag höra utav en vän att jag var en "Pete Doherthy wannabee", samt att denne "verkligen inte kunde kallas för en stillikon". Log lite för mig själv och tänkte inte mer på det förrän jag utav en slump kom i på King Magazines hemsida. Där en viss Marcus Dunberg blev intervjuad inför sitt nya jobb som bloggare på tidningens nätrupplaga.

Finner då följande citat ifrån mannen

"Jag kommer aldrig någonsin använda det fullkomligt vidriga ordet "fashionista". Jag kommer aldrig skriva om isolerade trender som att "i höst är sammet stort". Och jag kommer aldrig skriva att Pete Doherty är en stilikon."


Inte jag heller tror jag btw. Kommer dock ta kort på mig själv(det vill inte Dunberg göra, han skäms så)


Killen som kallade mig "Pete Doherthy wannabe" kommer inte på sina republiker själv, han måste koppa dem rätt av ifrån Dunberg. Han fick väl helt enkelt tanken efter att ha läst artikeln att Pete Doherthy "är en jävla tönt som alla tycker är cool för att han knarkar, ja just det Martin ser ut lite som han, skall fan använda Dunbergs citat för att sätta dit honom"

Roligt då att jag inte sagt ett ord om Pete till killen och själv inte tagit några vidare influenser ifrån honom, men säger den här grabben att jag är en wannbe borde de finnas några likheter, får väl ta det som en komplimang trots att den var koppat rakt av.


Inte första gången killen koppar rakt av ifrån sin Stilbibel(KING DVS)

I våras satt jag och åt då han helt plötsligt sätter igång med:

- "Martin du skulle passa jävligt bra i Tom Fords stil, du vet uppknäppt vit skjorta och svart kostym"

Jag kände igen namnet Tom Ford(tydligen måste man kunna alla coola modesnubbars namn om man är en riktig man, också måste man läsa KING) men jag kunde inte säga rakt ut att jag visste vem mannen var så jag svarade med ett frågande utryck. Får då svaret:

-  " Vet du inte vem Tom Ford är?! Och du skall kunna något om mode? (Har jag sagt att jag skall kunna något om "mode" frågar jag mig nu efteråt?) forts citat - Hahaha du kan ju ingenting!"


Kommer sedan hem och läser det senaste numret ifrån killens stilbibel (KING). Då finner jag ett stort uppslag om Tom Ford och hans stil etc. "Du vet vita skjorta, brösthår och svarta kostymer" Ännu en kopiering rakt av. Tvivlar på att killen visste vem den store Tom Ford var innan han läste sitt Maj nummer ut av KING.


Kom på något själv någon gång!

image102

image103
Jävla wannabee


Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, herrehjärtanes, låter som lite avundsjuka tycker jag. Men det är ju inte så konstigt iförsig, för din stil är så älskvärd och fin :)

2007-12-06 @ 23:15:39
URL: http://elinkan.blogg.se
Postat av: alice

bra att det finns någon som kommer på sina egna republiker iallafall...:S

2007-12-07 @ 11:14:30
Postat av: Julia

haha, fast du ser ju dock ut som Pete, vissa dagar, omedvetet eller ej.

2007-12-07 @ 18:48:37
Postat av: deb

gillar ringen!

2007-12-08 @ 00:27:27
Postat av: jep

hoppsan, en hel sida om en kommentar från en kompis och massa pajkastning :)

2007-12-08 @ 16:18:02
Postat av: Cim

herregud vad du klär dig snyggt människa. lär snälla ut till alla killar, omgående.

2007-12-15 @ 17:52:28
Postat av: karin

hoppas inte att du syftar på att pete är en jävla wannabe? han är en av få som alltid varierar sig

2008-03-10 @ 14:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0