Manus skriveri

Håller på och planerar lite inför en film jag skall göra. Så här tänkte jag att den skulle börja ungefär:


Scenen börjar med att En kille ligger med kläder på i en säng i ett smutsigt rum. Spriflaskor omger honom och en hel del fimpar. Han vaknar ut av att en stor vuxen skäggig typ kommer in och skrämmer skiten ut honom.

-Upp med dig din tattare!

Tjockisen skriker elaka saker och är upprörd över att killen snott pengar

-  Du tattar 500 kr ur min jacka, din jävla tattare, det är inte första gången och du är redan skyldig mig 1200, 800 för hyran och resten för kocksen jag sålde till dig.

Killen bara tittar förvirrat på tjockisen. Sätter sig upp. Tar en cigg ur innefickan och tänder den.

- Nu tar du det lilla lugna här, kan jag bara få ta en kopp kaffe och ta på mig, ska fixa kocks idag, du får en näsa extra så är vi kvitt.

- Skojar du med mig ditt oduglige fanskap? Jag vill inte ha nått jävla kocks, jag har ett jobb att sköta till skillnad ifrån dig. Jag försörjer dig inte mer. Ut med dig!

Tjockisen fimpar ciggen och tämligen brutalt sliter ut killen ur sängen. Han skriker. Brutalt. Lägger han på axel. öppnar dörren, tar en halvtom ölburk, häller över och djuriskt sparkar ut killen.

Snälla låt mig komma in var skall jag sova? Bankar på dörren. Den öpnnas. Jag sa att jag aldrig mer vill se dig här, och du skall betala dina 2000 till mig senast om tre dagar.

Blablbalabla svarar killen tyket.

Johan ser rött. Går fram slår till killen och släpar ut mig ur trappgången. Kom aldrig tillbaka hit om det inte är för att betala mig ditt kräk. Slänger killeni en buske. Slår igen dörren.


Bilder ifårn gbg, killen har ingenstans att sova, Nordstan nästa. Kanske skall ha en scen där killen försöker sno något på tex HM. Utslängd därifrån.


Killen ser helt förstörd ut. Släpar sig uppå ur busken och går iväg. Scen ifrån ovan ser rockaren gå. Scen framför killen Han går rätt snabbt.

Bilder ifrån Gbg. Tidigt morgon.



Låter det som nått att satsa på?

Jag i Somras:


image142

Filippa K kofta

Velour tisha

Acne

Tretorn pimsoles

Och någon hemsk kasse som pajar hela bilden

Sov gott gott folk!


Kommentarer
Postat av: Filip

jävlar vilka coola bilder du hittar. Ser as nice ut ju.

2007-12-17 @ 23:51:48
Postat av: sasa

jättefint, bra blogg, gillar framförallt fotona!

2007-12-18 @ 17:50:04
Postat av: Kompromissen

Har tänkt på det länge, nu har jag kommit på det. Du är snuskigt likt Jack Penate, både till klädsel och utseende. Skjorta knäppt ända upp, höga sneakers. Jämför själv:

http://www.youtube.com/watch?v=5TJOjIgxxWY

2007-12-20 @ 20:32:20
URL: http://kompromissen.blogg.se
Postat av: olfa

Ska ta mig en titt. Har tänkt på att ingen sagt att jag är lik någon nån gång i mitt liv, det har varit tråkigt men nu säger någon det. Kul skall se. Tjao

2007-12-22 @ 00:49:15
Postat av: Emma

Är du förlovad?

2007-12-25 @ 18:32:50
Postat av: olfa

nej vad ska man med sånt fjanteri till om man inte ska gifta sig, vilket man inte ska förän man är 35..

2007-12-26 @ 12:18:26
Postat av: ras

vad skulle du svara om en chik ville bjuda ut dig om du kom till stockholm? om möjligt för enbart bekymmerslöst sex? och inte för att hon är slamppig utan för att du är snygg och det skulle vara roligt vilket man ska ha när man är ung?;)

2008-01-05 @ 19:38:53
Postat av: ras

ursäkta den konstiga formuleringen(jag hade kanske fått lite för mkt å dricka vid tillfället...)men ärligt vad skulle du svara om en tjej bjöd ut dig?(om du kom till sthlm eller hon till gbg?)

2008-01-06 @ 16:14:44
Postat av: Anonym

pinsamt dåligt "manus". förlåt. vad tänkte du?

2008-01-06 @ 19:15:26
Postat av: Anonym

håller med, pinsamt dåligt :/ sorry, du är söt men skriva kan du icke.

2008-01-08 @ 22:10:07
Postat av: olfa

Jag kan visst skriva, typ det som jag är bäst på. Däremot har inte lagt ner nån vidare tid på det här, det är en spontanpost och en idé förstår herrn och frun. Den här bloggen handlar inte om vad jag kan skriva, håller på med x antal romaner men har inget intresse utav att publicera dem här. Have it.

2008-01-08 @ 23:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0