Carry on up the night dream

Det finns många som säger att tjusningen med att drömma är att just drömma. Att för kanske bara en sekund kunna uppleva något man aldrig kommer att få uppleva men som trots det är så vackert och euforiskt och tillräckligt nära en själv i och med drömmen att det för en sekund känns tillräckligt verkligt för att sprida en varm och glad känsla i hela kroppen.


En dröm som aldrig går att uppnå, Men en dröm som för en sekund ger en lycka och glädje svår att beskriva Människor är lika och alla som lyssnar på mig nu lär känna igen känslan. En föreställning som kan hjälpa en att leva i nuet, ibland tack vare andra hjälpmedel som film och musik.

Många gånger är dessa drömmar mer lättsamma sådana såsom en dröm om att få dansa hela natten när man hör en skön låt, eller en dröm om någon speciell,  en doft av en flicka/pojke som bara är en illusion.

"Visst finns det mån och mening med vår färd med det är vägen dit som är mödan värd" sa en gång Karin Boye.
Njut av stunden ta drömmen till hjälp.

Häromdagen drömde jag att jag stod på en strand. Framför mig tornade ett stort slott upp sig. Tankarna under drömmen förklarade för mig att jag var någonstans längs Skottlands kust. Slottet omringade en lite sjö, eller var det ett hav? Jag stod iaf där på stranden och förunnades över slottets vackra torn och fönster. Jag tod ett steg framåt och kände på vattnet för att se om jag verkligen upplevde det hela på riktigt. Jag kände det kalla vattnet omge mina fingrar, det var på riktigt. Här kunde jag sitta på stranden i timmar och bara njuta av min syn, utan att veta var jag var eller vad det hela betyder eller hur länge det skulle vara. Det var bara jag min kropp mina sinnen och det där slottet, kanske för alltid



image107


image109


Kommentarer
Postat av: dave

fy satan vilken soft bild (nr 1)..

2007-12-09 @ 23:44:16
Postat av: sofie

Feta pics och bra inlägg, blev glad. godnatt

2007-12-09 @ 23:50:54
Postat av: filisa

ååhh jag tror jag skall försöka drömma din dröm!

2007-12-10 @ 00:59:29
Postat av: Loui

fina bilder!

2007-12-10 @ 14:07:01
URL: http://modelou.blogg.se
Postat av: Shirin*

väldigt fin bild överst. får en att längta tillbaka till sommaren...

2007-12-10 @ 17:15:52
URL: http://extraordinary.webblogg.se/
Postat av: Sarah

Otroligt fina foton. Dessutom gillar jag det du har skrivit, mycket.

2007-12-10 @ 22:06:34
URL: http://lostdetective.blogg.se
Postat av: Andrea

JÄVLA VILKA BILDER NI FÅR TILL! I'M IMPRESSED!

2007-12-13 @ 08:52:44
URL: http://pehs.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0